Nazomeren - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu Nazomeren - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu

Nazomeren

Blijf op de hoogte en volg Carmen

02 November 2016 | Verenigde Staten, Logan Square

Misschien komt het door de temperaturen hier dat het zo kort geleden lijkt de laatste keer dat ik iets schreef! Het lijkt soms nog steeds zomer te zijn, ik kon mijn jas gewoon thuislaten gisteren. Maar de echte reden is natuurlijk het cliché verhaal van time flies when having fun :D Het begint zelfs een beetje als een tweede thuis te voelen :) Dat zou ik misschien wel in elke stad hebben als ik er maar lang genoeg woonde, maar het heeft zeker ook te maken met de fijne huisgenootjes die ik heb. Er zijn in de tussentijd heel wat mensen weggegaan en weer voor in de plaats gekomen. Erg jammer dat Isabelle wegging een maand geleden, terug naar Duitsland, maar voor de rest is het er alleen maar leuker op geworden! Je leert elkaar toch best goed kennen door gewoon in hetzelfde huis te wonen. Isabelle appt me nog steeds vaak om te vragen hoe het hier gaat en ze mist het zo dat ze in december voor tien dagen terug gaat komen. Ik denk niet dat ik het zo erg ga missen, maar ik ben wel benieuwd hoe ik het ga vinden straks om weer terug te zijn. Maar goed, daar willen jullie helemaal niet over horen en daar wil ik het ook niet over hebben want ik heb nog 1,5 maand! Als ik de eerste maand dat ik hier was vergelijk met hoe het nu is, is er heel veel veranderd. Ik heb veel meer een vast ritme natuurlijk en vaste mensen met wie ik omga en nu ik een fiets heb snap ik veel beter hoe de stad in elkaar zit ;) Ik fiets elke dag naar mijn stage en ook al is het niet zo'n fijne weg (druk met auto's en veel stoplichten), het is veel fijner dan met de metro! Ik heb een roze helm gekocht dus iedereen kent me als het meisje met de superhippe Peugeot-fiets met bijpassende helm :D Mijn fiets is niet roze hoor, hij is rood met wit. Ik zal er een fotootje van uploaden. Ik wou dat ik hem in het vliegtuig mee kon nemen :)
Wat heb ik in de tussentijd allemaal meegemaakt? Toen ik terugkwam uit Michigan ben ik eigenlijk heel lang de stad niet uit geweest. Pas afgelopen weekend zag ik weer eens wat weilanden, toen mijn ouders me op kwamen halen om naar de Mississippi te gaan! Het eerste weekend dat ze hier waren zijn we in Chicago gebleven, daarna gingen zij naar Canada en Michigan, en afgelopen vrijdag kwamen ze weer terug om samen op roadtrip te gaan :) Dat was de eerste keer dat ik in een echt motel sliep! Mijn nieuwe meest Amerikaanse ervaring hier. Die gaat morgen trouwens vervangen worden door een ijshockeywedstrijd!! We hebben een nieuw huisgenootje en zijn nichtje kon gratis kaarten krijgen omdat ze voor de Blackhawks werkt geloof ik. Ben benieuwd! En vanavond staat het Chicago baseballteam in de finale van de World Series. Als ze winnen gaat dat voor het eerst in 108 jaar zijn :O Het is nu 6-6...
Ik zou nog over heel veel dingen kunnen vertellen want nu weten jullie nog niks maar ik denk dat ik dat later deze week ga doen! Ik kan voor nu gewoon wat foto's uploaden om jullie nieuwsgierig te maken :) Ik heb er niet zo veel meer gemaakt dus de helft komt van mijn ouders van de laatste twee weken ;)

Groetjes en ik schrijf binnenkort meer!

Liefs, Carmen

  • 03 November 2016 - 06:07

    Carmen Blanken:

    O haha, die fiets had ik al laten zien!! En ik ben ook nog naar Boston geweest, helemaal vergeten! Om Julia op te zoeken. Dus die foto's zitten er ook nog tussen. En de Cubs hebben net gewonnen :D

  • 07 November 2016 - 09:32

    Irma:

    Hele leuke verhalen Carmen! Geniet er nog van je laatste 1,5 maand :)

  • 09 November 2016 - 20:46

    Carmen Blanken:

    Dankje Irma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Chicago zal ik zo nu en dan iets posten op deze blog! Ik ben hier tot december, dus jullie zullen me in warme en koude tijden (het wordt hier koud in de winter!), en misschien wel goede en slechte tijden, kunnen volgen ;D

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 15858

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2016 - 21 December 2016

Chicagooo

Landen bezocht: