There I go! - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu There I go! - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu

There I go!

Blijf op de hoogte en volg Carmen

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Logan Square

Gisteren was het dan zover: ik liet het vertrouwde Nederland achter me en begaf me naar de States, om precies te zijn Chicago, zoals jullie hopelijk inmiddels wel door hebben. In mijn hoofd was ik er al half, maar toen ik uit het vliegtuig stapte was het toch even wennen aan het idee dat ik er nu echt was! Door de adrenaline vergat ik geld te pinnen voordat ik naar de metro liep, dus werd het een hele wandeling voordat ik teruggelopen was naar een niet-werkende ATM en een werkende gevonden had. Maar toen ik eenmaal in de metro zat met al mijn bagage en alleen maar 10 stops hoefde te wachten voor ik er was (mijn huis is maar drie minuten lopen vanaf de metrohalte), voelde ik mijn hartslag toch wel enigszins omlaag gaan. Het eerste wat ik zag toen ik uitstapte was een straat die er meteen uitnodigend uitzag (zie de eerste foto) en het huis zag er misschien nog wel uitnodigender uit met het typische trappetje naar de voordeur dat zo ongeveer ieder huis hier heeft. Er werd opengedaan door twee heel aardige mensen met achter hen op de bank een jongen die gitaar zat te spelen. Toevallig komen zij alledrie uit Amerika, maar er zitten hier ook mensen uit Duitsland, Frankrijk, Brazilië, Armenië... Allemaal studenten van ongeveer mijn leeftijd die het grootste deel van de tijd in de woonkamer te vinden zijn of samen dingen doen zoals ijs halen voor avondeten of liedjes zingen of een half uur discussiëren over de zin van vaderschapsverlof (zoals nu). Mijn kamer is niet bijzonder groot dus ik zal ook veel in de woonkamer zijn denk ik wanneer ik niks anders te doen heb. Het is sowieso een fijne plek om te zitten en gezellig ingericht dus zo erg is het niet dat mijn kamer krap is. En het bed ligt lekker, zo lekker dat ik er vannacht 10 uur aan een stuk in geslapen heb, al kan dat ook komen doordat ik al 27 uur op was... Afgezien van de dutjes in het vliegtuig die ik ook wel nodig had na het om half 4 opstaan voor de vlucht. Waar ik meteen even bij wil zeggen dat de lieve Marjolein en Saskia die me kwamen uitzwaaien me bijna hadden overtuigd in Nederland te blijven, omdat het veel te gezellig was op het vliegveld :D
Maar hier ben ik dan dus toch, en ik heb een leuke relaxte dag gehad na een avond van vies mangobier en lekker Mexicaans bier drinken in een barretje hier dichtbij. Vandaag ben ik met een Duits meisje dat ook gisteren is aangekomen de Wicker Park/Bucktown buurt gaan verkennen nadat we daar een simkaart hadden gekocht. Een echte hipsterbuurt met vooral veel cafeetjes en boekenwinkeltjes en zo. Het is hier dichtbij dus ik denk dat ik er vaker te vinden zal zijn. Erg gezellig met tegelijkertijd ook heel rustige straatjes waar ineens bomen staan (!) en je haast niemand tegenkomt. Dat is wel iets dat ik jammer vind aan de cafés hier, dat ze bijna allemaal aan een drukke weg liggen waar de auto's bijna over het terras rijden. Toen we ergens gingen zitten kwamen we er trouwens achter dat sommige cafés alleen alcoholische dranken verkopen, afgezien van Cola en Sprite. Geen thee of koffie dus, dus daar waren we snel weer weg ;) Het volgende terrasje dat we vonden was beter en daar hebben we dan ook meteen twee uur gezeten. Was erg gezellig met Vicky, zoals ze heet. We voelden onze jetlag nog wel, vandaar ook dat we het wel prima vonden om de rest van de middag door te brengen in het Wicker Park, waar we zelfs een softbalwedstrijd konden aanschouwen. Hieronder trouwens nog een foto van een boek dat we tegenkwamen in een heel leuke boekenwinkel/koffietent. Toch wel geruststellend dat Trump nog niet zover is dat hij mensen voor de rechter sleept als ze cynische kinderboeken over hem uitgeven. Maar goed, we gaan het zien in oktober, hoe serieus hij wordt genomen...
Ik ga maar eens naar bed om weer een goeie nacht te maken. Mijn eerste twee dagen waren dus goed en ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen geven van hoe het hier is! Ik zal snel weer iets posten, zeker wanneer ik ook iets kan vertellen over mijn stage (ik begin donderdag). Morgen maar eens downtown Chicago in om me daar bekend te maken. :)

Liefs en cheers,

Carmen

Ps: The Jungle Book is echt een aanrader om te kijken. Ik heb hem in het vliegtuig gezien en zelfs op dat kleine schermpje was hij behoorlijk indrukwekkend!

  • 09 Augustus 2016 - 02:14

    Manuela:

    Hey Carmen!

    Wat a lovely story!
    Het ziet er goed uit allemaal en het klinkt heel leuk. Succes donderdag.
    Viele Grüsse auch an Vicky.

    Groetjes Manuela

  • 11 Augustus 2016 - 00:24

    Carmen Blanken:

    Dankje Manu! Groetjes terug ;)

  • 12 Augustus 2016 - 14:06

    Oma, Jos En Karin:

    Hoi Carmen,
    Hoe waren je eerste stagedagen? Heb je het naar je zin in het huis? Het ziet er erg leuk uit!
    Veel plezier en een dikke kus van Oma, Karin en Jos;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Chicago zal ik zo nu en dan iets posten op deze blog! Ik ben hier tot december, dus jullie zullen me in warme en koude tijden (het wordt hier koud in de winter!), en misschien wel goede en slechte tijden, kunnen volgen ;D

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15864

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2016 - 21 December 2016

Chicagooo

Landen bezocht: