Labor Day enjoyings - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu Labor Day enjoyings - Reisverslag uit Logan Square, Verenigde Staten van Carmen Blanken - WaarBenJij.nu

Labor Day enjoyings

Blijf op de hoogte en volg Carmen

05 September 2016 | Verenigde Staten, Logan Square

Vandaag is het Labor Day hier en dat betekent dat ik vrij ben! En niet zomaar vrij: mijn "first cousin once removed" Jackie (zeg maar verre tante) had me uitgenodigd om naar hun zomerhuisje aan het Silver Lake in Michigan te komen dit weekend. Haar hele gezin, op 1 zoon na, was er, dus het was een echte family gathering. En het grappige is dat ik ook familie van ze ben, ook al had ik ze nog nooit ontmoet, op Jackie en haar man na toen ik zeven was. Jackie had daar nog foto's van, dus als je graag wil weten hoe schattig ik was op mijn zevende moet je even hieronder kijken :) Ook als je wil weten hoe het huisje eruit ziet en het Silver Lake. Toen we er vrijdag aankwamen dacht ik dat ik in een film was beland en dat gevoel is niet echt weggegaan de rest van het weekend ;)
Jackie heeft twee zonen en twee dochters. De oudste twee zijn getrouwd en hebben kinderen en haar jongste dochter, Paige, is van mijn leeftijd. Haar schoonmoeder was er ook dus we waren met vier generaties! Vooral G-G (Great Grandma) bracht een hoop gezelligheid in de tent maar ook de rest van de familie kon er wat van. We hebben heel wat af gebarbecued, gevaren, rond het kampvuur gezeten, spelletjes gespeeld. Ik heb zelfs gejetskied gisteren samen met Paige en toen de duinen beklommen aan de overkant van het meer, waar je uitkijkt over Lake Michigan. Wauw! G-G heeft me trouwens een hele hoop Engelse gezegden geleerd, zoals "we're eating high on the hog" of "you're stealing my thunder". Ja, ik word nog wel een keer een vloeiend Engels-spreker... Jackies schoondochter dacht wat Nederlandse woorden te kennen en begon over "ploester", wat pluisje moest betekenen, en "bakkie", wat je zegt als je iets vies vindt had ze begrepen... Dat was dus wel lachen. Ze vertelde dat ze van afkomst helemaal Nederlands is, maar dat ze er niet veel van af weet omdat ze vijfde generatie Dutch American is. De grootouders van haar grootouders zijn ooit naar Amerika gekomen en sindsdien is er nooit iemand getrouwd met een Amerikaan maar alleen met andere Nederlanders die ook hier woonden. West Michigan is namelijk vooral bevolkt door Dutch Americans. Je kan het in veel dingen terugzien, maar het heeft zijn betekenis een beetje verloren geloof ik. We waren bijvoorbeeld in een taartenwinkel waar alles de naam "Dutch ..." had maar wat er Nederlands aan was weet ik niet ;) Verder heb je hier een Holland, een Zeeland, Overisel, Noordeloos...
En nu zijn we in Hudsonville, want we zijn vanmiddag teruggekomen van het huisje. Morgenochtend ga ik weer terug naar de Windy City, waar ik inmiddels een fiets heb kunnen regelen :D en al best wel aan het werkritme gewend ben geraakt! Mijn project ligt nu ook vast: ik ga MRI-data onderzoeken van patiënten met afwijkingen aan hun aortakleppen. Normaal heb je drie kleppen, maar soms zijn ze aan elkaar gegroeid of heb je er juist vier en dat kan gevaarlijk zijn omdat het bloed bijvoorbeeld gaat wervelen of er onder een scheve hoek uit komt en dan de vaatwand beschadigt. Dus ik ga kijken of ik patronen kan herkennen daarin en hopelijk kan dat dan in de toekomst gebruikt worden om de kans op complicaties te voorspellen. Serious business :)
Verder heb ik de afgelopen weken in mijn vrije tijd veel leuke dingen gedaan. Julia, een meisje van mijn studie dat in Boston een stage doet, kwam langs en dat was zo gezellig dat ik maar meteen een retourtje Boston heb geboekt voor over drie weken! En tickets voor het concert van Selah Sue, want die treedt daar dan op :) In Chicago zelf ben ik me inmiddels al steeds minder een toerist gaan voelen. Zo was ik vorig weekend op een ware housewarming met verder alleen Amerikaanse studenten. Een jongen van mijn stage had me uitgenodigd mee te gaan. Het is dan weer wel zo dat ik me des te meer een toerist voel juist omdat ik de enige ben natuurlijk ;) En ze merken het natuurlijk meteen aan mijn accent... Ik heb nog niet het idee dat mijn Engels veel is verbeterd maar dat komt vast later nog!
Vorig weekend ben ik met twee huisgenoten in Indiana geweest voor een wandeling door de duinen. In de verte konden we Chicago zien liggen, als een soort eiland boven het water uit. Het was de eerste keer dat ik even de stad uit was en dat was wel even fijn! De natuur hier in de omgeving is echt heel mooi, veel bossen en sowieso veel groen. Lake Michigan is net een oceaan, het is zo groot dat je de overkant niet ziet. Tenzij je dus van Indiana naar Chicago kijkt ;)
Ook dit weekend ben ik dus weer lekker uitgewaaid. Ik hoop nog meer kleine tripjes te kunnen maken voor de winter toeslaat! Voor nu ben ik weer klaar voor het stadsleven. Morgenvroeg de trein dus ik ga snel slapen :)

Liefs, Carmen

  • 07 September 2016 - 02:23

    Manuela:

    Ha, die Carmen!
    Wat een leuke familiebijeenkomst! Ha en zo'n schattige oude foto.
    Ik krijg het idee, dat het grote Chicago eigenlijk meer een gezellig klein stadje is.
    Fijn dat je al zo ingeburgerd bent!
    Succes met alle aortakleppen!
    Groetjes van de nachtzuster;-)

  • 07 September 2016 - 10:06

    Natascha:

    Klinkt tof Carmen! Leuk om te lezen over je avonturen. Have fun!

  • 07 September 2016 - 21:31

    Peter:

    Een prachtig verslag van een heerlijk weekeinde. Het leest lekker. En zo te zien zomerse temperaturen. Hier is Labor Day met werken gevuld. De amerikanen hebben niet veel persoonlijke vakantiedagen (10?, 15?) maar er zijn meer jaarlijkse feestdagen dan in NL, heb ik het gevoel. Groetjes van mij.

  • 07 September 2016 - 23:27

    Carmen Blanken:

    Dankjewel voor jullie leuke reacties! Chicago is inderdaad heel gezellig Manu, genoeg plekken te vinden om aan de hectiek van de stad te ontsnappen ;) Er zijn ook veel parken en aan het water is het natuurlijk altijd mooi maar daar kom ik niet zo vaak. Al loop ik vanaf mijn stageplek wel eens heen en weer!

  • 09 September 2016 - 08:54

    Leo:

    Wat kost zo'n vakantiehuisje?
    Lijkt me ook wel leuk!
    Heel veel plezier daar! De tijd van je leven, heerlijk!
    Groetjes van Leo

  • 09 September 2016 - 20:48

    Mirte:

    Klinkt leuk Carmen! Geniet er van daar!!

  • 09 September 2016 - 22:42

    Carmen Blanken:

    Haha het zal een lieve cent zijn Leo. Maar als je zegt dat je familie van me bent mag je er vast eens gebruik van maken ;P

  • 22 Oktober 2016 - 04:16

    Diny :

    Hoi Carmen,
    Veel plezier daar, als dat tenminste lukt met je ouders in de buurt.....
    Geniet er van!
    Groetjes van de andere nachtzuster. Enne....kun je nog kleppen zien?

  • 22 Oktober 2016 - 05:22

    Carmen Blanken:

    Hey Diny :)
    Haha, mijn ouders hebben zich best prima gedragen bij ons thuis vanavond. Even afwachten hoe de rest van het weekend wordt.... Nee het is superleuk om ze weer te zien en ik heb heel wat plannen met ze voor morgen :)
    Ehm, of ik nog kleppen kan zien? Ik denk het..... :D
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Chicago zal ik zo nu en dan iets posten op deze blog! Ik ben hier tot december, dus jullie zullen me in warme en koude tijden (het wordt hier koud in de winter!), en misschien wel goede en slechte tijden, kunnen volgen ;D

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2016 - 21 December 2016

Chicagooo

Landen bezocht: